Skip to main content

LuxuRy MattRess StoRe

Matt Royal - Matress
Πρόκειται για έναν χώρο που δόθηκε σημασία στην αίσθηση «γαλήνης» μέσα σε κάθε φάση της εμπειρίας του επισκέπτη, σε αντίθεση με το πυκνό μοτίβο της πόλης που έχει το κτίριο εξωτερικά. Στην κεντρική είσοδο του κτιρίου προτιμήθηκε μία ήρεμη και ήπια σχεδιαστική προσέγγιση, ως πρόλογος των εσωτερικών χώρων του καταστήματος, με επιπρόσθετα στοιχεία φύτευσης εσωτερικά και εξωτερικά.

Η δομή των στοιχείων που συνθέτουν την είσοδο, αναφέρονται στην έντονα γεωμετρική πιλοτική προσέγγιση της εταιρικής ταυτότητας. Στον ισόγειο χώρο σχεδιάστηκε μία κεντρική γλυπτική μορφή που δημιουργεί ένα ευχάριστο σενάριο κυκλοφορίας για τους επισκέπτες μέσα από το καμπυλόγραμμο σχήμα του, που δεν υπαγορεύει την ροή κίνησης αλλά την κατευθύνει με την οργανική του μορφή, καθώς αναδύεται από το χυτό δάπεδο. Τα μοναδικά στοιχεία του χώρου που διαταράσσουν το ολόλευκο σκηνικό του καταστήματος είναι οι χρυσές οργανικές φόρμες χωνευτές στην οροφή, που θυμίζουν αιωρούμενα κελύφη. Επιπρόσθετα, η ανάγκη ύπαρξης διαχωριστικών για να δημιουργήσουν φόντο στο διάφανο κτίριο για τα υπνοσύνολα της εταιρίας , οδήγησε σε κυμματιστές κατασκευές από μέταλλο, που φέρουν αναφορές στα υπόλοιπα καταστήματα της εταιρίας θυμίζοντας εκκλησιαστικό όργανο και ακολουθώντας αρμονικά την οργανική απλότητα του χώρου. Οι μορφές των κατασκευών ακολουθούν την εξωτερική φόρμα του κτιρίου που αποτελείται εξ’ ολοκλήρου απο ημικύκλια ‘ντυμένα’ με υαλοπετάσματα. Η ημικυκλική βιτρίνα του καταστήματος χρησιμοποιήθηκε ώστε να εξαλείψει τα όρια μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, πράγμα που επεκτάθηκε και στον περιβάλλων χώρο του κτιρίου με την δημιουργία καμπύλων παρτεριών με γκαζόν που φωτίζονται διάσπαρτα με τα επιδαπέδια φωτιστικά σώματα. Οι χειροποίητες προσαρμοσμένες λεπτομέρειες που σχεδιάστηκαν, και τα πολυτελή υλικά που χρησιμοποιήθηκαν όπως ο ορείχαλκος, το μάρμαρο και οι στιλπνές επενδύσεις, συνδιαλέγονται ως σύμβολο της ευγενούς πολυτέλειας, και της φροντίδας των προϊόντων που εκτίθενται.

  • PROJECT:
    Matt Royal Flagship store in Athens
  • LOCATION:
    Kifisia Athens, Greece
  • TYPE:
    Commercial
  • LEAD DESIGNER:
    Agni Malliou
  • ASSOCIATE DESIGNER:
    Akis Moustakas
  • PHOTOSHOOTING:
    Panitsas Alexis
  • STATUS:
    Completed
  • YEAR:
    2021
  • Matt Royal Flagship store in Athens Nous-Noos Interior Architects
  • Matt Royal Flagship store in Athens Nous-Noos Interior Architects
  • Matt Royal Flagship store in Athens Nous-Noos Interior Architects
  • Matt Royal Flagship store in Athens Nous-Noos Interior Architects
  • Matt Royal Flagship store in Athens Nous-Noos Interior Architects
  • Matt Royal Flagship store in Athens Nous-Noos Interior Architects
  • Matt Royal Flagship store in Athens Nous-Noos Interior Architects
  • Matt Royal Flagship store in Athens Nous-Noos Interior Architects
  • Matt Royal Flagship store in Athens Nous-Noos Interior Architects
  • Matt Royal Flagship store in Athens Nous-Noos Interior Architects

Αρχιτεκτονική Μελέτη - Σχεδιασμός

H Matt Royal είναι Ελληνική Εταιρία κατασκευής ανώτερων προϊόντων ύπνου με έδρα την Θεσσαλονίκη. Η ενασχόληση της με το αντικείμενο αυτό διαρκεί περισσότερο από μισό αιώνα. Η βασιλική οικογένεια της Σαουδικής Αραβίας προτιμά τα στρώματα της. Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της αποτελεί η χειροποίητη κατασκευή προϊόντων όπου γίνεται συνδυασμός φυσικών και σύγχρονων υλικών τεχνολογίας. Η Matt Royal απευθύνεται στο αγοραστικό κοινό είτε διαμέσου των δικών της καταστημάτων είτε διαμέσου ‘Shop in Shop’, στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό.

Οι ανάγκες ως προς την επικοινωνία των προϊόντων της είναι μεγάλες τόσο ως προς το καταναλωτικό κοινό (ιδιώτες) όσο και ως προς τους επαγγελματίες του χώρου (ξενοδοχεία, αρχιτέκτονες, τεχνικές εταιρίες, interior designers κ.λ.π). Για τον λόγο αυτό ξεκίνησε με την δημιουργία δικών της καταστημάτων στην Θεσσαλονίκη (Ελλάδα), στο Ριάντ και στην Τζέντα (Σαουδική Αραβία). Η εταιρεία θέλει να προσδώσει με βάσει την εταιρική της ταυτότητα την εικόνα της πολυτέλειας, της ανώτερης ποιότητας καθώς και εξαιρετικής αισθητικής.

Στην προσπάθεια της αυτή και έναν χρόνο μετά, αφού δημιούργησε τον πιλοτικό χώρο - κατάστημα λιανικής (εκθεσιακό χώρο) στην Θεσσαλονίκη, ακολούθησε το τέταρτο φυσικό κατάστημα της αλυσίδας, και δεύτερο στην Ελλάδα, του οποίου η μελέτη επίσης ανατέθηκε στην Αγνή Μάλλιου και την ομάδα της Nous Interior Architects. Με την συνεργασία της brandme (Σύμβουλοι Στρατηγικής Marketing) ακολουθήθηκε ο κεντρικός αφηγηματικός άξονας που εφαρμόστηκε στο πρώτο και πιλοτικό κατάστημα της εταιρίας στην Θεσσαλονίκη.

Ειδικός συνεργάτης και αντιπρόσωπος του συγκεκριμένου καταστήματος αποτελεί η εταιρία Casa di Patsi για την Αθήνα. Η ανάγκη για το συγκεκριμένο έργο ήταν η δημιουργία ενός καταστήματος που θα έπρεπε να ακολουθεί την οπτική ταυτότητα του πιλοτικού καταστήματος της Θεσσαλονίκης καθώς αποτελεί υποκατάστημα αλυσίδας λιανικής.
Η πρόκληση, όμως, αφορούσε στην διαφορετικότητα της κτιριακής και αρχιτεκτονικής διαρρύθμισης που είχαν τα δυο καταστήματα μεταξύ τους, και στο πώς θα μπορούσαν να ξεπεραστούν οι δυσκολίες αυτές ή στο πως θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν τα μοναδικά τους αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά, παράγοντας την ίδια εταιρική ταυτότητα.

Στοιχεία καταστήματος (δεδομένα) : Το κατάστημα, που προϋπήρχε ως εμπορικό κατάστημα, βρίσκεται επί της Λ.Κηφισίας 190. Μέγεθος καταστήματος : 360 τ.μ / ύψος 3,20μ. Βιτρίνα: 20 τρέχοντα μέτρα μήκος. Εσωτερικά διαθέτει ισόγειο χωρίς χωρίσματα και υπόγειο χώρο.

Ζητούμενα: H ανάπτυξη μιας ενιαίας εικόνας από άποψη εταιρικής ταυτότητας σε κτίσμα με πολλές αρχιτεκτονικές ιδιαιτερότητες με σημαντικότερη το εξαιρετικά χαμηλό ύψος του χώρου συγκριτικά με το επιβλητικό ύψος που διαθέτουν τα υπόλοιπα φυσικά καταστήματα Θεσσαλονίκης (Ελλάδα), Ριάντ (Σαουδική Αραβία) και Τζέντα (Σαουδική Αραβία). - Ένα από τα σημαντικά κριτήρια σχεδιασμού του καταστήματος Αθηνών ήταν να αποκτήσει κανείς την αίσθηση της «γαλήνης» μέσα σε κάθε φάση της εμπειρίας του επισκέπτη, σε αντίθεση με το πυκνό μοτίβο της πόλης που έχει το κτίριο εξωτερικά, καθώς βρίσκεται σε έναν από τους πιο πολυσύχναστους κόμβους της Λ.Κηφισίας.

Η ιδιαίτερη μορφοδομή του συνιστά έναν εξωπραγματικό προορισμό, αποκομμένο από την βουή του εγγενούς του περιβάλλοντος. Στην κεντρική είσοδο του κτιρίου προτιμήθηκε μία ήρεμη και ήπια σχεδιαστική προσέγγιση, ως πρόλογος των εσωτερικών χώρων του καταστήματος, με επιπρόσθετα στοιχεία φύτευσης εσωτερικά και εξωτερικά. Η δομή των στοιχείων που συνθέτουν την είσοδο (ωώδες κηπάριο και ορθογώνιοι πυλώνες) αναφέρονται στην έντονα γεωμετρική πιλοτική προσέγγιση της εταιρικής ταυτότητας.
Στον ισόγειο χώρο σχεδιάστηκε μία κεντρική γλυπτική μορφή που δημιουργεί ένα ευχάριστο σενάριο κυκλοφορίας για τους επισκέπτες μέσα από το καμπυλόγραμμο σχήμα του, που δεν υπαγορεύει την ροή κίνησης αλλά την κατευθύνει με την οργανική του μορφή, καθώς αναδύεται από το χυτό δάπεδο.
Οι λόγοι που επιλέχθηκε το ενιαίο εποξειδικό σπατουλαριστό υλικό επικάλλυψης δαπέδου εξυπηρετούν ταυτόχρονα τεχνικούς και αισθητικούς σκοπούς. Αρχικά, η σχεδιαστική ομάδα θέλησε να εκμεταλλευτεί το ελάχιστο πάχος 1,5mm του υλικού αυτού έτσι ώστε να εξοικονομήσει ακόμη και το ελάχιστο ύψος που θα κατανάλωνε οποιοδήποτε άλλο υλικό επίστρωσης. Ταυτόχρονα με αυτό, η μη- ύπαρξη αρμών συνετέλεσε στο καθολικά λευκό και ονειρικό σύνολο του αδιάσπαστου χώρου, προσφέροντας την καθαρότητα και την υγιεινή που η εταιρία πρεσβεύει για τους χώρους ύπνου που προτείνει. Τα μοναδικά στοιχεία του χώρου που διαταράσσουν το ολόλευκο σκηνικό του καταστήματος είναι οι χρυσές οργανικές φόρμες χωνευτές στην οροφή, που θυμίζουν αιωρούμενα κελύφη.
Μετά από μηχανολογική και στατική μελέτη επιλέχθηκαν συγκεκριμένα σημεία της πλάκας στην οροφή, που με χρήση αδιατάρρακτης κοπής δημιουργήθηκαν οπές εγκατάστασης του κλιματιστικού συστήματος του χώρου, έτσι ώστε τα κλιματιστικά κανάλια να τοποθετηθούν στο άνω μέρος της πλάκας (στην ταράτσα του κτιρίου), προκειμένου να εξοικονομηθεί όλο το διαθέσιμο –αλλά περιορισμένο- ύψος του χώρου.

Επιπρόσθετα, η ανάγκη ύπαρξης διαχωριστικών για να δημιουργήσουν φόντο στο διάφανο κτίριο για τα υπνοσύνολα της εταιρίας , οδήγησε σε κυμματιστές κατασκευές από μέταλλο, που φέρουν αναφορές στα υπόλοιπα καταστήματα της εταιρίας θυμίζοντας εκκλησιαστικό όργανο και ακολουθώντας αρμονικά την οργανική απλότητα του χώρου.
Οι μορφές των κατασκευών ακολουθούν την εξωτερική φόρμα του κτιρίου που αποτελείται εξ’ ολοκλήρου απο ημικύκλια ‘ντυμένα’ με υαλοπετάσματα. Η εκτεταμμένη ημικυκλική βιτρίνα του καταστήματος χρησιμοποιήθηκε ώστε να εξαλείψει τα όρια μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, πράγμα που επεκτάθηκε και στον περιβάλλων χώρο του κτιρίου με την δημιουργία καμπύλων παρτεριών με γκαζόν που φωτίζονται διάσπαρτα με τα επιδαπέδια φωτιστικά σώματα 'Solar' του οίκου Foscarini, τα οποία επιλέχθηκαν λόγω οπτικής ομοιότητας με την κτιριακή δομή και βοηθούν στην εξωτερική οπτική επέκτασή της.

Οι χειροποίητες προσαρμοσμένες λεπτομέρειες που σχεδιάστηκαν, και τα πολυτελή υλικά που χρησιμοποιήθηκαν όπως ο ορείχαλκος, το μάρμαρο και οι στιλπνές επενδύσεις, συνδιαλέγονται ως σύμβολο της ευγενούς πολυτέλειας, και της φροντίδας των προϊόντων που εκτίθενται.

Το κατάστημα των Αθηνών αποτέλεσε μια από τις σημαντικότερες επενδύσεις της εταιρείας σε οικονομικά και επιχειρηματικά αμφίβολες περιόδους, μέσα στην καρδιά της πανδημίας COVID-19. Η προσπάθεια αυτή συμβάλλει στην επίτευξη του οράματος της εταιρείας για περαιτέρω ανάπτυξη εντός και εκτός συνόρων. Στα σχέδια της Matt Royal είναι το άνοιγμα νέων καταστημάτων σε Ευρώπη και Ασία.

Stay informed

No valid E-Mail

Please enter your email below and we'll let you know once we're up and running.